OBCHODNÉ PODMIENKY
1 .VŠEOBECNÉ USTANOVENIA.
- 1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi
obchodníkom, ktorým je
Obchodné meno: Peter Szilagyi
Sídlo: Trieda S.N.P 19 Košice
IČO: 17175755
DIČ: 1025989547
IČ DPH: SK1025989547
IBAN: SK28 8360 5207 0042 0568 4539
Kontaktné údaje:
tel: 0903685767.
mail: info@hodinarik.sk
a ktorý v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
(ďalej len „obchodník“)
a
spotrebiteľom, ktorým je
fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
/ďalej len spotrebiteľ alebo kupujúci/
- Všeobecné informačné povinnosti obchodníka
2.1. Hlavné vlastnosti produktu sú uvedené pri každom ponúkanom druhu produktu vo forme popisu produktu uvedenom v e shope obchodníka
2.2. Obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania obchodníka alebo osoby, v mene ktorej obchodník koná: uvedené v bode 1 týchto Obchodných podmienok
2.3. Telefónne číslo obchodníka: uvedené v bode 1 týchto Obchodných podmienok
2.4. Predajnácenuproduktu: je uvedená pri každom ponúkanom produkte,
2.5. Nákladynadopravu,dodanie, poštovnéainénáklady a poplatky: uvedené v bode 8. dodacie podmienky
2.6. Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred. O týchto ďalších nákladoch a poplatkov bude kupujúci informovaný pred uzatvorením zmluvy.
2.7. Podmienky plnenia: obchodník sa zaväzuje:
– dodať produkt podľa kúpnej zmluvy,
– dať produkt k dispozícii kupujúcemu v mieste dohodnutom v zmluve,
– zabaliť produkt do príslušného obalu na náklady kupujúceho,
– v primeranej lehote upovedomiť kupujúceho, kedy bude mať produkt k dispozícii/ obchodník prostredníctvom elektronickej komunikácie bude informovať kupujúceho priebežne o stave vybavovania a doručovania predmetu zmluvy/,
– znášať nebezpečenstvo a všetky náklady spojené s produktom až dovtedy, kým sa neodovzdá kupujúcemu,
– umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke práva na tovar.
2.8. Kupujúci včas prevezme produkt a zaplatí kúpnu cenu.
2.9. Okamihom plnenia kúpnej je doručenie produktu kupujúcemu a zaplatenie dohodnutej ceny za produkt kupujúcim.
2.10. Miestom plnenia je adresa určená kupujúcim v zmluve, kde dôjde aj k prechodu vlastníckych práv.
2.11. Platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt sú uvedené v bode 10. obchodných podmienok
2.12. Existencia a dĺžka trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady produktu: Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný produkt vec pri prevzatí kupujúcim. Pri produktoch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o produkty, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité produkty, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe (záruka). Dostupnosť spotrebiteľskej záruky sa riadi podľa § 626 Občianskeho zákonníka v znení neskor. predpisov
2.13. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanom produkte, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
2.14. Práva zo zodpovednosti za vady produktu, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
2.15. Práva zo zodpovednosti za vady pri produktoch, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.
2.16. Ak ide o použitý produkt, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitého produktu kupujúcim alebo sa obchodník a kupujúci môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.
2.17. Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady produktu:
2.17.1 Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
2.17.2. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
2.17.3. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
2.17.4. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2. Občianskeho zákonníka
2.17.5. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.
2.17. Podmienky popredajného servisu: Vzhľadom na rôznorodosť ponúkaných produktov a rôznorodosť výrobcov, obchodník informuje spotrebiteľa, že v prípade potreby servisu zakúpeného produktu mu bude na základe jeho žiadosti/ elektronickou formou, alebo inou formou/ bezodkladne poskytnutá informácia o osobe, ktorá poskytuje servis zakúpeného produktu. Obchodník servis ponúkaných výrobkov neposkytuje.
2.18. Dĺžka trvania zmluvy : zmluva je uzatvorená na určitý čas a to, do doby ukončenia záručnej doby predaného produktu.
2.20. Údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby vrátane dostupných technických ochranných opatrení: Obchodník nepredáva produkty s digitálnymi prvkami ani s digitálnym obsahom
2.21. Údaje o kompatibilite a interoperabilite produktu s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, ktoré sú obchodníkovi známe alebo pri ktorých možno rozumne očakávať, že sú obchodníkovi známe: Obchodník nepredáva veci s digitálnymi prvkami ani s digitálnym obsahom.
2.22. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
2.23. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy, zmlúv o pripojení do distribučnej siete, zmlúv o združenej dodávke elektriny, zmlúv o združenej dodávke plynu, zmlúv o dodávke a odbere tepla, zmlúv o dodávke pitnej vody a zmlúv o odvádzaní odpadovej vody uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť podľa osobitného predpisu, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb, sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní verejných služieb, ktoré sa týkajú kvality a ceny služieb, a okrem zmlúv o poskytovaní poštových služieb, ktoré sa týkajú poštových služieb a poštového platobného styku.
2.24. Subjektom alternatívneho riešenia sporov sú aj oprávnené právnické osoby zverejnené na stránke: ww.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 .
2.25. Spotrebiteľ za produkt neplatí inú predajnú cenu ako je uvedená pri ponúkanom produkte. V prípade, že nastane prípad, ak predajná cena produktu bude v skutočnosti iná kupujúci je povinný túto cenu zaplatiť len ak s touto platbou výslovne súhlasil pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho. Obchodník neponúka kupujúcemu predvolené možnosti, pri ktorých sa vyžaduje úkon spotrebiteľa smerujúci k ich odmietnutiu s cieľom vyhnúť sa úhrade dodatočných nákladov.
2.26. Vyššie uvedené informácie v bodoch 2.22.- 2.25. sú zverejnené aj na webovom sídle obchodníka v časti : Poučenia a informácie pre spotrebiteľa.
- Osobitné informačné povinnosti obchodníka pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
3.1. Adresa elektronickej pošty obchodníka: info@hodinarik.sk
3.2. Iný prostriedok online komunikácie: SMS na telefónnom čísle: 0903685767
3.3. Obchodník koná len vo svojom mene a na svoju zodpovednosť a spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, na adrese uvedenej v bode 1 Obchodných podmienok
3.4. Predajná cena pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane akejkoľvek formy automatizovaného spracúvania osobných údajov, ktoré pozostáva z použitia osobných údajov spotrebiteľa alebo skupiny spotrebiteľov na vyhodnotenie určitých osobných aspektov týkajúcich sa fyzickej osoby, predovšetkým analýzy alebo predvídania aspektov dotknutej fyzickej osoby súvisiacich s výkonnosťou v práci, majetkovými pomermi, zdravím, osobnými preferenciami, záujmami, spoľahlivosťou, správaním, polohou alebo pohybom;
3.5. Cena vo zvýšenej sadzbe za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie ktoré sa používajú pri uzavretí zmluvy: 0,00 eur
3.6. Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
3.6.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona č.108/2024 Z.z. okrem zmluvy, ktorej predmetom je: a/ poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b/ dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c/ dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d/ dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e/ dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f/ dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g/ dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h/ vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i/ dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j/ dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k/ tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l/ poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m/ dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
3.6.2. Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.
3.6.3. Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.
3.6.4.
4. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
4.1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote :
do:
- a) 14 dní odo dňa
- prevzatia tovaru spotrebiteľom – tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
– tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
– dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
– tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
- uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
- uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,
- uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,
- b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
4.2. Ak obchodník poskytne spotrebiteľovi informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z.z., podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č.108/2024 Z.z., až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do
- a) 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. a), alebo
- b) 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku § 19 ods.1 písm. b) zákona č.108/2024 Z.z.
4.3. Ak obchodník neposkytne spotrebiteľovi informácie o poučení o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z.z., podmienkach zákona č.108/2024 Z.z., lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a obchodník zároveň neposkytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona ani podľa odseku § 20,ods.2 zákona, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa § 20 odseku 1 až 3 zákona č.108/2024 Z.z., okrem zmluvy, ktorej predmetom je
- a) poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b)dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d)dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e)dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f)dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g)dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i)dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j)dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k)tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m)dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení spotrebiteľa podľa § 17odseku 10 písm. b) zákona a potvrdenie o výslovnom súhlase spotrebiteľa podľa odseku § 17, ods. 10 písm. c) zákona alebo podľa § 17 ods. 15 zákona č. 251/2012 Z. z., ak ich spotrebiteľ poskytol, alebo § 17 ods. 13 písm. b) zákona, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
4.4. Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, zákona č.108/2024 Z.z., ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa § 19 odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) zákona č.108/2024 Z.z. zákona na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.
4.5. Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.
Postup pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy: v priečinku formulár odstúpenia od zmluvy sa okrem formulára na odstúpenie od zmluvy / Formulár na odstúpenie od zmluvy/formulár na odstúpenie od zmluvy/ nachádzajú aj pokyny/Poučenie o práve spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy/pokyny/, ako formulár vyplniť a doručiť obchodníkovi za účelom uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
4.6. Spotrebiteľ je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z.z., a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, a je povinný znášať aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
4.7. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je:
a)poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b)dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d)dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e)dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f)dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g)dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i)dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j)dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k)tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m)dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), zákona č.108/2024 Z.z., ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
4.8. Minimálna dĺžka trvania záväzku spotrebiteľa: do doby prevzatia produktu.
4.8.1. Spotrebiteľ má záväzok predmet zmluvy prevziať, buď osobne alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby pri doručení, ktoré bolo vopred s ním dohodnuté. Dĺžka trvania tohto záväzku je do doby prevzatia predmetu zmluvy.
4.8.2. Spotrebiteľ má záväzok zaplatiť za predmet zmluvy. Dĺžka trvania tohto záväzku je najneskôr pri doručení predmetu zmluvy.
4.8.3. Poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku: Ak obchodník požiada spotrebiteľa na zaplatenie preddavku, alebo na poskytnutie inej finančnej zábezpeky z dôvodu, že predmet zmluvy je potrebné na žiadosť spotrebiteľa upraviť, zaobstarať s inými vlastnosťami ako sú uvedené pri ponúkanom produkte, vyrobiť podľa požiadaviek spotrebiteľa, spotrebiteľ je povinný zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku vo výške určenej po vzájomnej dohode na účet obchodníka uvedený v bode 1 týchto obchodných podmienok.
4.8.4. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka : je uvedené v odkaze/ Poučenie o práve spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy/ poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy/
4.8.5. Informácie uvedené vyššie tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a môžu byť zmenené len s výslovným súhlasom oboch strán.
4.8.6. Obchodník je povinný zabezpečiť najneskôr na začiatku postupu vytvárania objednávky spotrebiteľom označenie online rozhrania jasnými a čitateľnými informáciami o prípadných obmedzeniach dodávky alebo poskytnutia produktu a informáciami o spôsoboch platby, ktoré spotrebiteľ môže použiť na úhradu ceny.
4.8.7. Obchodník pri zmluve uzavretej na diaľku prostredníctvom elektronických prostriedkov bezprostredne pred odoslaním objednávky spotrebiteľom výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne uvádza informácie podľa:
– § 5 ods. 1 písm. a): hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu sú uvedené pri každom ponúkanom produkte v písomnej forme,
– § 5 ods. 1 písm. d) zákona č.108/2024 Z.z., : predajná cena produktu je uvedená pri každom ponúkanom produkte. V prípade, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred predajná cena sa vypočíta nasledovne :PC =/náklady obchodníka na zaobstaranie, resp. výrobu produktu/ + /obchodná marža obchodníka/ x DPH v zákonom stanovenej výške.
Náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky sú uvedené v bode Dodacie podmienky.
– podľa § 5 ods. 1 písm. i) zákona č.108/2024 Z.z.,: dĺžka trvania zmluvy: do doby ukončenia záručnej doby predmetu zmluvy,
– ak ide o zmluvu uzavretú na určitý čas, alebo podmienky vypovedania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na neurčitý čas alebo o zmluvu, ktorej platnosť sa predlžuje automaticky/ nerealizuje sa/
4.8.9. Obchodník zabezpečil, aby spotrebiteľ pri odoslaní objednávky výslovne potvrdil, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu. Na odoslanie objednávky je potrebné stlačenie tlačidla „objednávka s povinnosťou platby“ v kroku “potvrdenie objednávky“, ktorá jednoznačne vyjadruje, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť spotrebiteľa zaplatiť cenu.
4.8.10. Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred.
4.8.11. Spotrebiteľ je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z.z., a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
4.8.12. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
4.8.13. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2. zákona č.108/2024 Z.z.
4.8.13. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 odsekov 1 až 3 zákona č.108/2024 Z.z. sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
4.8.14. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) zákona č.108/2024 Z.z., alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa § 34 ods.3 písm.a,b,d, zákona č.324/2011 Z.z. o poštových službách v znení neskôr,. predpisov
4.8.15. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
4.8.16. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.
4.8.17. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
4.8.18. Doplnkovou zmluvou podľa odseku 11 sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
4.8.19. Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa § 20 odseku 11 zákona č.108/2024 Z.z. požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 zákona č.108/2024 Z.z.
4.8.20. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
- Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
5.1. Právo na odstúpenie od zmluvy
5.1.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa § 20 ods. 4. zákona č.108/2024 Z.z.: Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a)tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia produktu, ktorý bol dodaný ako posledný,
b)dodáva produkt pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- c) produkt dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého produktu/
5.1.2. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.
5.1.3. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje obchodníka o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Staničné Námestie 9 Košice tel: 0903685767 mail: info@hodinarik.sk /Na tento účel môže použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý bol odovzdaný alebo zaslaný, jeho použitie však nie je povinné. /
5.1.4. Ak spotrebiteľ má záujem, môže vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom webového sídla obchodníka: Staničné Námestie 9 Košice. Ak spotrebiteľ využije túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy mu bude bezodkladne potvrdené na trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).
5.1.5. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
5.2. Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
5.2.1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z.z. zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
5.2.2. Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým obchodník spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu.
5.2.3. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z.z. znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) zákona č.108/2024 Z.z.
5.2.4. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) zákona č.108/2024 Z.z.
5.2.5. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z.z. odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona č.108/2024 Z.z. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
5.2.6. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z.z. nevznikajú okrem povinností podľa § 21 odsekov 1, 3 až 5 zákona č.108/2024 Z.z. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa § 22 ods. 3 zákona č.108/2024 Z.z. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
5.3. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku
a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
5.3.1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
5.3.2. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa § 22 odseku 1 zákona č.108/2024 Z.z. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
5.3.3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
5.3.4. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
a/ poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona č.108/2024 Z.z. bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak
- obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h), zákona č.108/2024 Z.z. alebo
- spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c), zákona č.108/2024 Z.z.
b/ úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c), zákona č.108/2024 Z.z.
- spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
- obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č.108/2024 Z.z.
5.3.5. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 22 odseku 1 zákona č.108/2024 Z.z. pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
5.3.6. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 22 odsek 1 zákona č.108/2024 Z.z. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
5.3.7. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa § 22 odseku 1, zákona č.108/2024 Z.z. ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
5.3.8. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z.z. sa zakazuje.
5.3.9. Na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je digitálny obsah alebo digitálna služba, sa vzťahuje § 852m ods. 3, 5 až 8 Občianskeho zákonníka.
- Predmet zmluvy
6.1. Predmetom zmluvy sú len položky tovaru výslovne uvedené v kúpnej zmluve – objednávke. Množstvo, rozmery, vlastnosti, ceny, a ostatné údaje obsiahnuté na www stránkach obchodníka, katalógoch, prospektoch a iných jeho tlačovinách sú záväznými údajmi.
6.2. Obchodník sa zaväzuje, že bude kupujúcim dodávať:
– produkt bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh tovaru,
– produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky,
– produkt vybavený slovenskými návodmi k obsluhe, použitiu, bezpečnostnými upozorneniami, záručnými listami a zoznamami pozáručných opravovní, ak je to pre daný druh produktu obvyklé.
6.3. Požiadavky na predaný produkt
6.3.1. Predaný produkt musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami :
- a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
- b) je vhodná na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
c)vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel,
d)vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru ( „kompatibilita”), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa ( „interoperabilita”),
e)vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
f)je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
g)je dodaná s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve, a
h)sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami, a všeobecnými požiadavkami ak :
a)je vhodný na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
b)zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,
c)je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a
d)je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami, vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť ( „životnosť”), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci, vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
6.3.2. Podľa § 615 ods. 2 Občianskeho zákonníka v znení neskôr. predpisov, produkt nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
- SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
7.1. Zmluva je uzatvorená po záväznom akceptovaní objednávky kupujúceho obchodníkom dohodnutou elektronickou komunikáciou a potvrdenie obchodníkom kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim označené ako „potvrdenie objednávky“.
7.2. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii produktu, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene produktu a/alebo iných služieb, názov a údaje o mieste, kde má byť produkt dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy produktu do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, prípadne iné údaje.
- DODACIE PODMIENKY
Poplatky za dodanie tovaru do 70 € vrátane, sú nasledovné:
Platba: Bankovým prevodom alebo platba v hotovosti pri nákupe nad 70€ poštovné zdarma
Kuriér GLS – Dobierka 4,20€ pri nákupe nad 70€ poštovné zdarma
Slovenská Pošta – Dobierka 6,90€ pri nákupe nad 70€ poštovné zdarma
Packeta – Dobierka 4,80€ pri nákupe nad 70€ poštovné zdarma
alebo využite Osobný odber
Tieto poplatky budú automaticky pripočítané pri potvrdení objednávky a kupujúci ich prehľadne vidí aj v zozname / prehľade objednávky pred jej odoslaním.
Tovar, ktorý máme na sklade odosielame v deň prijatia objednávky (do 14:00). Tovar, ktorý nemáme momentálne na sklade doručujeme zvyčajne do 5-10 prac. dní. V prípade dlhšieho dodania bude zákazník upozornený.
8.3. Pri objednávke nad 70 € je doprava ZDARMA (dopláca sa 1,00 alebo 2€ v prípade dobierky).
8.4. Cena dodania tovaru je platná v rámci územia Slovenskej republiky. Pri zasielaní tovaru do zahraničia sa prepravné náklady kalkulujú individuálne na základe zmluvy o cene prepravného mimo územia Slovenskej republiky.
8.5 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len „kúpna cena“) podľa zák. č.18/1996 Z.z. v platnom znení formou:
- prevodným príkazom, alebo vkladom na účet predajcu vedený banke uvedenej v bode 1., na základe zálohovej faktúry odoslanej systémom po prijatí objednávky, alebo na základe údajov poslaných predávajúcim kupujúcemu.
- na dobierku pri prevzatí tovaru od kuriéra
8.6. V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho IBAN: SK28 8360 5207 0042 0568 4539 VS: číslo objednávky.
8.7. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý produkt v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí produktu.
8.8. V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu za produkt dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
10.9. V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu pri prevzatí produktu, zmluvné strany sa dohodli, že obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať od kupujúceho náhradu za vzniknuté náklady na objednanie a dodávku nezaplateného produktu.
8.10. Náklady spojené s vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu a obchodník tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
8.11. Ceny produktov uvedené na www stránkach obchodníka sú platné v okamihu objednania produktu. Ceny uvedené v tlačenom cenníku obchodníka sú platné do vydania nového cenníku.
8.12.. Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet obchodníka, v prípade platby prevodom na účet obchodníka, alebo uhradením hotovosti kuriérovi .
8.13. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k produktu až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
8.14. Doklad o kúpe vystavený na základe kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim je súčasne daňovým dokladom.
8.15. Prevzatie produktu kupujúcim je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
8.16. K cene produktu je pripočítaná cena prepravy produktu, tak ako je vyššie uvedené v bode 8.2.
8.17. Produkty sú predávané podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov obchodníka umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
8.18. Ak sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak, obchodník sa zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt spotrebiteľovi do 30 dní od potvrdenia objednávky.
8.19. Kupujúci prevezme produkt v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho obchodníkom.
8.20. Miestom dodania produktu je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
8.21.V prípade, ak obchodník dopraví produkt kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci prevezme produkt osobne alebo zabezpečí, aby produkt prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní produktu. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve predloží obchodníkovi originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a doklad o zaplatení produktu / ak zaplatenie predchádzalo doručeniu produktu/ a písomné plno mocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie produktu na miesto určenia v kúpnej zmluve. Produkt sa považuje za dodaný okamihom doručenia produktu na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia produktu kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia produktu, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní produktu.
8.22. Ak obchodník nesplní zmluvu, pretože objednaný produkt nemôže dodať alebo službu poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 14 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za produkt alebo preddavok, ak sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení. Ak sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení, obchodník je povinný nahradiť všetky preukázané náklady, ktoré spotrebiteľ vynaložil na objednanie produktu alebo služieb. Pri náhradnom plnení je obchodník povinný spotrebiteľovi dodať produkt alebo poskytnúť službu v rovnakej kvalite a cene.
- NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
Vlastnícke právo k predanému produktu a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty produktu prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
- AUTORSKÉ PRÁVA
Autorské práva sa riadia zákonom č. č. 185/2015 Z. z. o autorských právach, v znení platných noviel.
- Zodpovednosť za vady
11.1. Vady predaného produktu
Predaný produkt má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka v znení neskôr. predpisov, alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.
11.2. Zodpovednosť za vady
11.2.1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný produkt v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania produktu.
11.2.2. Ak je predmetom kúpy produkt s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
11.2.3. Pri použitom produkte sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v odsekoch 1 a 2, nie však kratšej ako jeden rok od dodania produktu.
11.2.4. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou produktu, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
a)montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
b)montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
11.2.5. Obchodník nezodpovedá za vadu produktu s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa § 617 ods. 3, Občianského zákonníka v znení neskôr. predpisov, ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
a)obchodník oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
b)nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.
11.3. Dôkazné bremeno
11.3.1. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, Občianskeho. zákonníka v znení neskor. predpisov predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal produkt už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou produktu alebo vady.
11.3.2. Ak je predmetom kúpy produkt s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa § 619 ods. 2. ,Občianskeho. zákonníka v znení neskôr. predpisov.
11.4. Práva zo zodpovednosti za vady
11.4.1. Ak obchodník zodpovedá za vadu predaného produktu, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov).
11.4.2. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.
11.4.3. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov. Ustanovenie § 509 Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov sa použije rovnako.
11.4.4. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
11.5. Vytknutie vady
11.5.1. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
11.5.2. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
11.5. 3. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1, Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
11.5. 4. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 , Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2, Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov.
11.5. 5. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.
11.6. Odstránenie vady
11.6.1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou produktu alebo opravou produktu. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal produkt bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
11.6.2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností podľa ktorých kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
11.6.3. Obchodník opraví alebo vymení produkt v primeranej lehote (§ 507 ods. 1, Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
11.6.4. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní produkt obchodníkovi alebo osobe podľa § 622 ods. 5, Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
11.6.5. Obchodník dodá opravený produkt alebo náhradný produkt kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný produkt, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme produkt v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže obchodník produkt predať. Ak ide o produkt väčšej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie produktu. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja produktu po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji produktu. Obchodník môže produkt na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu produktu, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
13.1.6. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie produktu a inštaláciu opraveného produktu alebo náhradného produktu, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného produktu, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opraveného alebo náhradného produktu zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
11.6.7. Pri odstránení vady výmenou produktu nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním produktu a na odplatu za bežné užívanie produktu pred jeho výmenou.
11.6.8. Obchodník zodpovedá za vady náhradného produktu podľa § 619, Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov.
11.7. Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy
11.7.1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov.
ak
- a) obchodník produkt neopravil ani nevymenil,
- b) obchodník produkt neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6, Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov
- c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2, Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov
- d) produkt má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene produktu,
e)vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f)obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
11.7.2. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa §624, odseku 1 písm. d) a e) Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota produktu, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
11.7.3. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného produktu a hodnoty, ktorú by produkt mal, ak by bol bez vád.
11.7.4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 624, ods.1, Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
11.7.5. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých produktov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému produktu. Vo vzťahu k ostatným produktom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné produkty bez vadného produktu.
11.7.6. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti produkt obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie produktu, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník produkt v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie produktu predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
11.7.7. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia produktu obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal produkt obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
11.7.8. Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
11.7.9. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním produktu a na odplatu za bežné užívanie produktu pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
11.8. Spotrebiteľská záruka
11.8.1. Výrobca alebo obchodník môžu poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný produkt alebo zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
11.8.2. Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, obchodník má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623, Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
11.8.3. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 , Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov,a poučenie, že kupujúci má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621, Obč. Zákonníka v znení neskôr. predpisov,ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
11.8.4. Porušenie povinnosti výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa § 626, odseku 3 Obč. zákonníka nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
11.8. 5. Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre kupujúceho priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy s kupujúcim súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
- Spracovanie osobných údajov
12.1. Obchodník spracúva osobné údaje spotrebiteľa – meno, priezvisko, titul, adresa bydliska, email, telefónny kontakt, číslo účtu, v súlade s nariadením európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679, z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, (ďalej len GDPR).
12.2. V súlade s článkom 13 GDPR na účely spracovania osobných údajov obchodník informuje nasledovné: Prevádzkovateľ – obchodník, dotknutá osoba – spotrebiteľ.
Účely spracúvania – objednávka produktu (e-shop) → kúpna zmluva podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia (s tým súvisí aj následné uskutočnenie platby, dodanie tovaru alebo služby, vybavovanie reklamácie a pod.); spracúvanie osobných údajov zákazníka prebieha bez súhlasu zákazníka.
Právny základ spracúvania osobných údajov: plnenie zo zmluvy.
12.3. Poskytovanie osobných údajov dotknutých osôb je zmluvnou požiadavkou na plnenie zo zmluvy. Osobné údaje sa spracúvajú po dobu nevyhnutnú pre plnenie zo zmluvy uzatvorenej na diaľku a mimo prevádzkových priestorov a odchovávajú sa po dobu 10 rokov, t.j. po dobu nevyhnutnú pre plnenie si daňových a iných legislatívnych povinností v zmysle zákonov SR a EÚ.
12.4. Práva dotknutej osoby vymedzuje kapitola 3 GDPR: právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcim sa dotknutej osoby, právo na ich opravu alebo vymazanie, právo na obmedzenie spracúvania, právo namietať proti spracúvaniu, právo na prenosnosť údajov a právo podať sťažnosť dozornému orgánu.
12.5. Poskytovanie osobných údajov je zákonnou a zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy. Bez poskytnutia osobných údajov uvedených v tejto zmluve nie je možné jej uzavretie.
12.6. Prevádzkovateľ vzhľadom na rozsah a predmet svojej činnosti nemá povinnosť v zmysle § 44 zákon č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov stanoviť zodpovednú osobu. Avšak, pokiaľ má spotrebiteľ akékoľvek otázky v súvislosti s jeho osobnými údajmi, napíše obchodníkovi na mail: info@hodinarik.sk telefonicky zavolá na číslo: 0903685767 , alebo spotrebiteľ navštívi osobne na vyššie uvedenej adrese prevádzkovateľa.
12.7. Osobné údaje sa nebudú ďalej spracúvať spôsobom, ktorý nie je zlučiteľný s týmito účelmi.
12.8. Prenos do tretích krajín: neaplikuje sa
12.9. Prevádzkovateľ neprevádzkuje automatizované rozhodovania vrátane profilovania uvedeného v článku 22 ods. 1 a 4 GDPR.
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
- V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
- Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme emailových správ.
- Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia nasledujúcich zákonov a nariadení:
a. Zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov
b. Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník (v znení platných noviel).
5. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
V .Košiciach….. dňa 02.07.2024